CBD na nespavost a lepší spánek

 

 

1/3 života

  

Tolik času strávíme spaním. Kvalitní spánek je důležitý jak pro fyzické, tak pro mentální zdraví. Spousta lidí ale spí málo, a tak si ubližují. Dobře vyspaní lidé podávají lepší sportovní výkony, v práci se lépe soustředí a odolávají stresu. Jak zjistit, zda spíte dostatečně dlouho a jak je na tom kvalita vašeho spánku?

 

Podívejte se na to, jak bojovat s únavou, nespavostí a jak se ráno probouzet s energií.

 

Nejde Vám usnout nebo se v noci opakovaně budíte? Probouzíte se brzy ráno s pocitem, že spánek nebyl dostačující? Nespavost patří mezi nejčastější poruchy spánku. Pokud se tyto obtíže objevují častěji než třikrát týdně, je nejvyšší čas věnovat této nepříjemnosti větší pozornost. Následkem nekvalitního spánku je nejen únava a snížená výkonnost, ale také pokles mentálních funkcí, soustředění či častější jedení až přejídání, které vede k obezitě.

 

Airpot Simple Blue Zoom Virtual Background

 

 

Zatočte s nespavostí a vyhněte se únavě

 

 

Co způsobuje nespavost?

Mezi nejčastější příčinu akutní nespavosti je považován stres, kterému bohužel v dnešní době není jednoduché uniknout. Proč? Současná doba je nastavená na výkon, a tak musíme čelit vysokým nárokům ze strany zaměstnavatele nebo klientů, zvládat zátěže v podobě starání se o domácnost a děti, najít prostor pro rozvoj partnerského vztahu a současně do toho ještě čelit koronavirové pandemii či strachu z války.

Ptáte se, jak problémy se spánkem řešit? Kvalitní spánek si můžeme zkusit navodit několika technikami. V prvé řadě bychom měli začít pracovat s našimi myšlenkami. Soustředit se na to, abychom se před spaním nezaobírali starostmi či obavami. Dále je důležitá spánková hygiena, která zahrnuje stejný čas usínání a vstávání, omezení stimulujícího modrého světla a před spaním nekonzumovat těžká jídla a energetické nápoje nebo kofein. Existuje také řada přírodních přípravků, které mají relaxační účinky a které mohou pomoci při navození zdravého spánku. Jedná se například o různé bylinné tablety a čaje, s jejichž výběrem Vám poradí v lékárně. Pozornost bychom měli věnovat také přírodním produktům, které vyvolávají vnitřní klid a jsou velkým pomocníkem při relaxaci. Může to být například babičkami ověřené mléko s medem, levandule lékařská, třezalka, meduňka či CBD olejíček nebo bomba do koupele.

 

Jak funguje proces spánku a jak je s ním spojeno CBD?

Výzkumy ukazují, že vnější signály jako tma, nižší teploty a místo, které si spojujeme se spaním, jsou důležité pro vyvolání pocitu ospalosti. Celý spánkový proces by tedy měl správně fungovat tak, že ve chvíli, kdy vnímáme tyto signály, hormon kortizol začne klesat, zatímco hormon melatonin, který podporuje spánek, se zvyšuje.

Ve chvíli, kdy usneme, procházíme několika cykly lehčího a hlubšího spánku, přičemž každý obvykle trvá okolo 90 minut. Jakmile se blíží ráno, melatonin klesá a kortizol stoupá, díky čemuž se zpravidla začínáme probouzet.

Nemluvíme-li o chronické nespavosti, která bývá následkem vážnějšího onemocnění, a je zde na místě vyhledat lékařskou pomoc, je akutní nespavost možné řešit přírodní cestou ve spojení s dodržováním spánkové hygieny a dalších doporučení, o kterých jsme se zmiňovali výše.

Nejčastěji může za naši nespavost hormon kortizol, který je označován jako „stresový hormon“ a je nezbytnou součástí dobrého fungování těla. Již zmiňovaný stres znamená signál pro ohrožení a vyplavování tohoto hormonu. Ve chvíli, kdy máme v životě hodně stresu, hladina hormonu se tvoří abnormálně. CBD olej přispívá ke zmírnění stresu, špatné nálady a úzkostných stavů.

JAK ? V předešlém článku jsme popisovali endokanabinoidní systém (ECS), což je, velmi jednoduše řečeno, systém buněčné signalizace, využívající k regulaci hladiny hormonů, tělesné teploty, spánku, nálady a mnoha dalších funkcí v našem těle. Sloučeniny z rostliny konopí (jako je THC a CBD) fungují interakcí s tímto systémem, což má léčebné přínosy, mezi které patří uvolnění a zmírnění stresu. To pomáhá snížit hladinu kortizolu a s tím i zlepšit spánek.

 

63

 

Který produkt CBD doporučujeme pro lepší spánek?

Každý z nás je jedinečný a jestliže je pro Vás užívání CBD produktů nové, je třeba tělo postupně s reakcí CBD seznámit. Začněte jednou nebo dvěma kapkami oleje. Kápněte olej pod jazyk, počkejte minutu a polkněte. Doporučujeme také vyzkoušet různé produkty CBD v kombinaci s postupy spánkové hygieny, abyste zjistili, co nejvíce vyhovuje právě Vám. Dále doporučujeme vyzkoušet naše gelové CBN kapsle na spaní, které uklidní vaši mysl i tělo. Nejen, že usínání bude snazší, ale také váš spánek bude delší a klidnější.

 

 

   CHCI LÉPE SPÁT  

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení